Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnnis, Linda; Davis, J. Kent
TitelThe Effect of Study Techniques and Preferences on Later Recall.
Quelle(1976), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Students; Reading; Recall (Psychology); Statistical Analysis; Student Attitudes; Study Habits; Study Skills
AbstractCollege students were assigned to various study and review conditions in order to determine the effect of using a preferred or nonpreferred mode of study and of being familiar or unfamiliar with the assigned reading topic. Results of the posttest showed that reading only when one preferred this technique and was familiar with the topic produced the best examination scores. Reading only was least effective when one preferred to read only but was unfamiliar with the topic, while underlining and note taking were most effective in this situation. The findings are discussed in terms of their practical effects for students. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: